Rabu, 25 Januari 2012

Do'a_part 3

Bismillahirrohmanirrohim
Alhamdulillahirobbil aalamiin
Allahuma sholli wasallim ala saidil mursaliin wa ala aalihi wa ashhaabihi ajmaiin

Aku bukanlah wanita berparas jelita..
Aku bukanlah wanita yang kaya harta..
Aku juga bukanlah wanita yang punya tahta..
Aku wanita Apa adanya..aku tidak sedermawan Khadijah..
Aku tidak setegar Fathimah..aku tidak sepintar Aisyah..
Aku wanita apa adanya..
Aku hanya seorang wanita yg,
Menginginkan kesederhanaan cinta..
Aku tidak menilai rupa..aku tidak menilai harta..
Aku tidak menilai tahta..aku hanya ingin Cinta yang sederhana..

Cinta yang berlandaskan Keridhoan-NYA..
Cinta yang mengharapkan Surga dari-NYA..
Cinta yang akan membawa keberkahan dan kebahagiaan dalam hidup..
Aku berharap kelak di Perbatasan Waktu..
Aku dipertemukan oleh insan pilihan-MU..

Seseorang yang hatinya terpaut pada-MU..
Seseorang yang mengikuti jejak Rasul-MU..
Seseorang yang mempedomani kitab-MU..
Seseorang yang akan menerima kekuranganku..
Yang akan membimbing hidupku..yang akan melengkapi hari-hariku..
Yang akan menahkodai bahtera cintaku..
Yang Mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku..

Aku ingin mencintainya secara sederhana..tanpa menyusahkannya..
Tanpa membebaninya..aku berharap dia juga mencintaiku secara sederhana..

Sesederhana aku mencintainya..biarlah saat ini aku menyemai cinta bersama-MU..
Menyemai Kerinduan akan Wajah-MU..
Sebelum bertemu dengannya diPerbatasan Waktu...

YA ALLOH
sampaikanlah salam rindu+sayank koe pd anak koe & kekasih halal q
mereka yg menenangkan hatiku & selalu menjaga keimanan koe
mereka yg membuatku menangis krn takut pd-MU & menjaga agama-MU

YA ALLOH
lindungi&kasihilah imam koe
jadiknlah peluh keringat disaat ia bekerja mjd ladang amal&pahala
yg akn mengantarkn dia ke Jannah MU

YA ALLOH
jadiknlah anak keturunan kmi sholeh&sholehah
mjd penyejuk pandangan&membahagiakn kmi kedua orangtua nya

YA ALLOH
bantu hamba untk menjadi wanita yg jauh lebih baik
wanita yg menjadi pilihan&memberikan keteduhan
krn akoe menginginkan kebaikan & sll dijalan MU
Jauhkan hamba dr sgala sifat yg buruk YA ALLOH
YA ROHMAN YA ROHIM



Allahumma Ya ALLAH ya Rahmaan ya Rahiim...
jadikanlah klrg kami, klrg sakiinah mawaddah wa rohmah, rukun, damai, mesra, bahagia dunia akhirat dlm PENJAGAANMU, 
klrg yg mencintai ENGKAU ya ALLAH, yg mencintai Rasul ENGKAU ya ALLAH, yg mencintai Alqur'anMU, yg mencintai sunnah NabiMU,
dan mencintai semua yg ENGKAU cintai & membenci semua yg ENGKAU benci, 
dan kluarga yg ENGKAU undang semua menjadi PARA TAMUMU ke TANAH SUCIMU..

Ya ALLAH jadikanlah "baituna jannatuna" rumah tangga kami, syurga sebelum syurga, 
Ya ALLAH selamatkan klrg anak cucu keturunan kami dari semua fitnah dunia, 
dari ma'siyat, dari kezholiman & tipu daya syetan jin & manusia
Ya ALLAH, kami mohon kelak di akhirat agar ENGKAU meridhoi kami, merahmati kami, mengampuni kami, 
semua saudara kami, tdk satupun yg berpisah, semuanya ya ALLAH masuk SYURGAMU
kami mohon ya ALLAH, selamatkan kami, kluarga kami & semua org2 yg kami cintai dari murkaMU & dahsyatnya siksa api nerakaMU...
Ya ALLAH, bahagiakan kami & kluarga kami dunia akhirat...
aamiin Allohumma aamiin...


by: violetta

Tidak ada komentar:

Posting Komentar