Minggu, 20 Mei 2018

Do'a Istri

Bismillahirrohmanirrohim
Ya Allah..

ampunilah dosa ku yang telah ku perbuat

limpahkanlah aku dg kesabaran yg tiada terbatas

berikanlah aku kekuatan mental
karuniakanlah aku dg sifat keridhoan
peliharalah lidahku dari kata-kata nista
kuatkanlah semangatku menempuhi segala cobaan MU
berikanlah aku sifat kasih sesama insan


Ya Allah…

Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash

Berilah aku kekuatan & keyakinan untk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akn membimbing tanganku di titian MU
Karuniakanlah aku sifat kasih & ridha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adlh bidadara untuk ku di Jannah MU
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akn sgala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adlh yang terbaik untuk ku di dunia MU
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yg dirahmati oleh Mu
Berilah aku kesabaran untk menghadapi segala cobaan&ujian MU


Tetapi ya Allah…

Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang

Kau tunjukkanlah aku jalan yg terbaik untuk aku arungi segala dugaan MU
Sekiranya suami ku tergoda dgn keindahan dunia MU
Limpahkanlah aku kesabaran untk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yg melalaikan
Karuniakanlah aku kekuatan MU untk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku mencintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena


Ya Allah…

Kau yang Maha Mengetahui apa yangterbaik untuk ku

Kau juga yg Maha Mengampuni segala khilaf & kesalahan ku

Sekiranya aku terlanjur salah dlm mengambil keputusan

Bimbinglah aku ke jalan yang ENGKAU redhai

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri

Kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akhirat MU

Sekiranya aku ingkar&durhaka
Berikanlah aku petunjuk ke arah rahmat MU



Ya Allah…

Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjuk MU

Aku buta tanpa bimbingan MU..Aku cacat tanpa hidayah MU..Aku hina tanpa Rahmat MU


Ya Allah…

Kuatkan hati & semangatku

Tabahkan aku menghadapi segala cobaan MU
Jadikanlah aku isteri yg disenangi suami
Bukakanlah hatiku untk menghayati agama MU
Bimbinglah aku menjadi wanita, ibuk & isteri Sholehah


Hanya pada MU Ya Allah…

Ku mohon segala harapan

aku pasrah dengan takdir MU

aku sadar betapa hinanya aku
aku insan lemah yang kerap keliru
aku terbuai dgn keindahan dunia MU
Karena kurang kesabaran ku menghadapi cobaan MU
Karena pendek akal ku mengarungi ujian MU


Ya Allah Tuhanku…….

Aku hanya ingin menjadi wanita, ibu & istri  yang dirahmati

dan dikasihi…wanita yang sholehah
Isteri yang sentiasa di hati suami
suami ridho & Engkau pun juga ridho
Aamiin, Ya Robbal ‘Alaamiin



 by: violetta

Tidak ada komentar:

Posting Komentar